Handig met Google

Handig met Google

Is het een verantwoorde contentmarketingtechniek om een site te lanceren met als doel om de website met een vrijwel identieke sitenaam te dwarsbomen? Dat je zó handig bent met aan de knoppen van Google draaien dat het aantal bezoekers van je eigen site stijgt en van je ‘concurrentie’ daalt?

Moreel gezien zou ik zeggen dat het een prima methodiek is als je er tenminste honderd procent van overtuigd bent dat de website die je dwarszit zo’n aanpak verdient. Dus als je zeker weet dat er op een site zaken gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen dan is het een prima - ideëel - doel. Het is niet goed als je die techniek inzet omdat klant X toevallig last heeft van die website en jou goed betaalt (of meer werk geeft). Vooral in een onontgonnen vakgebied als contentmarketing gaat het allemaal om - bullshitalarm - transparantie. Je hebt een marketingdoel (meer klanten, meer bereik, een online publiek opbouwen) en je zet middelen in om dat doel te bereiken. Dat doe je in alle openheid en je moet je keuzes kunnen verantwoorden. Als je - vooraf of achteraf - niet achter die middelen staat dan moet je er misschien niet aan beginnen. Of je zegt: ‘sorry, dat hadden we niet moeten doen’. Of is dat ouderwets?

Interesse in Google Ad words en je site hoger krijgen op Google? Neem dan contact op met Pixoyo via info@pixoyo.nl